Varför är plusgirot på mitt inbetalningskort annorlunda än den på hemsidan?

Fick brev från er men står inte samma plusgironr på inbet.kortet som här på hemsidan det står 901304-6. Varför?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Ingmari!

    Tack för din fråga.

    Anledningen till detta är att vi använder oss av två olika plusgiro-konton. Den som du har uppgett, 901304-6, används på våra inbetalningskort i samband med kampanjer, utskick och minnes/högtidsgåvor som har ringts in. Den kräver ett OCR-nummer.

    Vårt andra plusgironummer, 900603-2, har inte samma krav. Det är primärt menat för spontangåvor eller andra slags gåvor där givaren själv tar initiativet men inte har ett specifikt OCR-nummer. Vi hänvisar därför till det kontot på vår hemsida.

    Hoppas du har fått svar på din fråga. Vi tackar hjärtligt för ditt stöd!

    Vänliga hälsningar,
    Anton Givarservice
    (Uppdaterad )
    Bästa svaret
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.