Kan jag arbeta inom psykiska fält?

Jag är snart examinerad socionom och har god kunskap kring psykisk ohälsa kring trauma och barn. Jag undrar om jag kan arbeta för läkare utan gränser även om jag inte är utbildad inom sjukvård? Jag är mycket intresserad av att jobba inom läkare utan gränser så undrar vilka möjligheter jag har?

Kommentarer

  • Hej Louice,

    Tack för din fråga, vad roligt att du är intresserad av att arbeta med oss i fält.
    För att kunna arbeta med mental ohälsa i fält behöver man vara utbildad psykolog med minst två års relevant arbetslivserfarenhet.
    På vår hemsida kan du läsa mer om de olika yrkesprofiler vi har för icke-medicinska fältarbetare: https://lakareutangranser.se/jobba-med-oss/yrkesprofiler

    Med vänlig hälsning,
    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy