Är det möjligt att besöka ett projekt?

Hej!
Vi är två sjusköterskestudenter som läser i Jönköping och som ska skriva vår C-uppsats nästa vår(2018). Vi skulle gärna vilja skriva om malaria, hur information om prevention sprids till gravida kvinnor. Vi har läst mycket om ert fantastiska arbete mot malaria och undrar om det skulle vara möjligt att besöka någon av era fältstationer och samla in data till vår uppsats? Vem kan vi kontakta för att diskutera detta vidare?

Kommentarer

  • Hej Ellinor och Kristoffer,

    Tack för att ni tänker på Läkare Utan Gränser!

    Det är inte möjligt att praktisera i våra projekt, eller besöka våra projekt. Dels på grund av säkerhetsrisken men också på grund av att våra fältarbetare jobbar i stressiga miljöer där det inte finns utrymme för handledning. Vi hoppas ni har förståelse för detta.

    Läs gärna mer på vår hemsida om vårt arbete med malaria: https://lakareutangranser.se/vart-arbete/arbetsomraden/malaria

    Lycka till med skolarbetet!

    Vänliga hälsningar,
    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy