Lämplig specialisering läkare

Hej!
Gör just nu min Allmäntjänstgöring, och börjar fundera på vilken ST jag sen ska välja. Har under en längre tid velat arbeta inom Läkare utan gränser. Undrar därför vilken specialitet som ni i framtiden kommer ha störst behov av. Finns det någon särskild specialitet som ni i framtiden har större behov av?
Jakob

Kommentarer

  • Hej Jakob,

    tack för din fråga! De specialiteter för läkare vi har störst behov av idag, och ser ett fortsatt stort behov av i framtiden är pediatriker, gyn/obs, anestesi och kirurgi. Det som gäller för alla dessa är att det är stora behov i fransktalande länder, så det är också en viktig kunskap att förvära om du inte redan har!

    Med vänliga hälsningar,

    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy