Kan ett företag stödja ett specifikt projekt som vi själva väljer?

Vi undrar om man kan stödja ett specifikt projekt med sin gåva?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Läkare Utan Gränser eftersträvar alltid icke öronmärkta gåvor- men om ni önskar kan ert företag öronmärka till ett specifikt land eller problematik.

    De företag som skänker en gåva över 500 000 kr får möjlighet att skänka till ett specifikt projekt. Anledningen till varför vi försöker undvika öronmärkning är att det ger oss frihet att sätta in resurser där behoven är som störst och där vi behövs som mest. Öronmärkning innebär också mer administration och ökade administrationskostnader.

    För mer information om öronmärkning för större företagsgåvor vänligen kontakta

    Antonia Danielsson på antonia.danielsson@lakareutangranser.se.

    Vänliga hälsningar,

    Maja Företag och Privata insamlingar
  • Hej! Jag vill som privatperson ge en gåva till Läkare utan gränser i Ukraina. Hur gör jag för att öronmärka gåvan just till Ukraina? Mvh/Linda
    linda åhgren
  • Hej Linda

    Tack för ditt mail.

    Den senaste tiden har vi mottagit väldigt många öronmärkningar till Ukraina. Vi förstår att detta är en ytterst aktuell och engagerande fråga för många.

    Men Läkare utan Gränsers verksamhet runt om i världen är beroende av icke-öronmärkta pengar. Det vill säga pengar som vi kan använda för omedelbara akutinsatser där behoven är som störst, oavsett var. Öronmärkta pengar kan endast användas till det angivna området.

    Du kan läsa mer om vårt arbete i Ukraina här;
    https://lakareutangranser.se/vad-vi-gor/har-arbetar-vi/ukraina

    Vi är tacksamma för icke öronmärkta gåvor.

    Men vill du öronmärka din gåva till Ukraina är det självklart möjligt!

    Om du vill öronmärka din gåva till Ukraina kan du skänka till plusgiro 900603-2 eller bankgiro 900-6032 och i meddelanderaden skriva "Ukraina".

    Det går även bra att swisha till nummer 900 60 32 och i meddelanderaden skriva "Ukraina".

    Tack för att du tänker på Läkare Utan Gränser!

    Vänliga hälsningar,
    Marcus Givarservice

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy