Vad har ni för behov av slags läkare?

Hej!
Jag håller på att specialisera mig inom allmänmedicin (distriktsläkare). Jag skulle gärna vilja arbeta för Läkare utan gränser någon gång i framtiden, men funderar på om ni har behov av läkare med sådan specialitet. Vad jag kan läsa mig till verkar det främst vara gynekologer/förlossningsläkare, infektionsläkare, kirurger och akutläkare ni behöver. Hur ser behovet ut?
Med vänlig hälsning Cajsa
Cajsa

Kommentarer

  • Hej Cajsa,

    Vad roligt att du är intresserad av att arbeta för Läkare Utan Gränser.

    Du har rätt i, att vi har ett större behov utav särskilda medicinska specialister.
    Vi har dock även uppdrag för allmänläkare. Då det är ett lite mindre behov är det en fördel om man behärskar flera språk till exempel något av följande: franska, spanska, portugiska, ryska eller arabiska.

    Du kan läsa mer om hur våra läkare arbetar internationellt på vår hemsida.

    Med vänliga hälsnigar / Anette
    Anette Uddqvist

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy