Er betydelse i internationell politik

Har organisationens betydelse i internationell politik, finns det exempel?
Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej Kriszta,

    Tack för att du tog dig tid att kontakta Läkare Utan Gränser!

    Vi hoppas på att vi har betydelse i internationell politik! Vi har en internationell ordförande som regelbundet talar under högnivåmöten, till exempel inom FN (WHO, OCHA med flera, och ibland även säkerhetsrådet). Utöver detta har de allra flesta av våra landskontor, såsom Sverige, personer som bedriver påverkansarbete. Här i Sverige träffar vi representanter för utrikesdepartementet och Sida samt riksdagspartier där vi framför information och budskap om frågorna vi jobbar med. Detta i syfte att de ska använda informationen de får för att i sin tur påverka internationella samfundet på olika sätt.

    Hoppas detta svarade på din fråga!

    Vänligen,
    Evelina
    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy