Hur mycket tjänar er generalsekreterare?

Jag undrar vad er generalsekreterare och er ordförande tjänar.

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Grundlönen för den svenska generalsekreteraren är 54 210 kr/mån. Vår nuvarande generalsekreterare Oliver Schulz tjänar 62 342 kr/mån.

    Styrelsens ordförande har ett arvode om 22 750 kronor i månaden. Uppdragen kräver stort engagemang och ständig tillgänglighet, ofta på obekväm arbetstid.

    Här kan du läsa mer om löner och arvoden.

    Vänliga hälsningar,

    Givarservice

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy