Hur fungerar det om jag vill skänka en aktiegåva?

Går det bra att skänka sin aktieutdelning?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Det är fullt möjligt att skänka sin aktieutdelning eller värdepapper till Läkare Utan Gränser.

    Skänker du din aktieutdelning behöver du inte betala kapitalskatt på utdelningen vilket resulterar i att hela summan då går skattefritt till att hjälpa människor som drabbats av krig, kriser eller naturkatastrofer världen över.

    Det går också bra att skänka värdepapper direkt till Läkare Utan Gränser. Värdepapper kan vara aktier, fondandelar, obligationer, aktieindexobligationer mm. Läkare Utan Gränser är helt befriade från reavinstskatt vilket betyder att hela beloppet går till vårt arbete när vi får värdepapper från dig och sedan direkt säljer värdepappren.

    Här kan du läsa mer om hur du skänker din aktieutdelning.

    Om du har ytterligare frågor är du också välkommen att kontakta Nikolina Pemac på nicolina.pemac@lakareutangranser.se eller på 010-199 32 17.

    Vänliga hälsningar,
    Mimi Givarservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.