Har ni behov av psykiatrisk kompetens/erfarenhet?

Hej, jag har länge funderat och drömt om att få åka och jobba för/med er. Förstår när jag läser om rekrytering att ni främst letar efter sjuksköterskor med anestesi/operations/barnmorskekompetens. Jag är legitimerad sjuksköterska sedan snart 6 år tillbaka, numera psykiatrispecialiserad och har de senaste åren arbetat inom psykiatrin. De akuta situationer som uppstår inom mitt område är därför oftast av psykiatrisk karaktär, så har tyvärr inte så mycket erfarenhet av somatiskt kritiska situationer. Kan det ändå finnas behov av "en sådan som mig" på något av era uppdrag?

Kommentarer

  • Hej Sanna,

    Tack för din fråga!
    Erfarenhet som sjuksköterska inom psykiatri är något som är väldigt värdefullt för arbetet i fält. Däremot finns det i fält inte specifika positioner för sjuksköterskor inom psykiatri. Det krävs därför att du i tillägg till din erfarenhet inom psykiatri även har minst två års erfarenhet inom somatisk vård och att denna erfarenhet inte ligger alltför långt bak i tiden.

    Hoppas detta gav svar på din fråga!

    Vänliga hälsningar,
    Viktor Ansvarig Givarservice
  • Hej,
    Hur ser det ut för en socionom med lång erfarenhet inom missbruksvården och även ledarutbildning över möjligheten för att kunna arbeta vid er metadonklinik? Jag har startat upp just dessa verksamheter flertal gånger och leder dessa mottagningar men arbetar även kliniskt.
    Och har ni metadonkliniker på flera platser/flera länder?
    Camilla Wallin
  • Hej Camilla,
    Tack för din fråga! Tyvärr har vi inga roller för socionomer. Tack ändå för ditt engagemang!

    Allt gott,
    HR avdelningen
    Rekrytering Program

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy