Strävar ni efter att uppnå de globala målen?

Hej! Jag håller på med ett arbete om globala målen. Hur mycket strävar ni efter att följa och uppnå dom globala målen? Är det något ni prioriterar i ert arbete?

MVH
lin

Kommentarer

  • Hej Elin!

    Tack för din fråga och ditt intresse för vår verksamhet.

    Läkare Utan Gränser är en medicinsk humanitär organisation. Det innebär att vi fokuserar på att rädda liv och lindra nöd i olika typer av kriser som krig, naturkatastrofer, epidemier, svält osv. Våra projekt är inte utformade utifrån FN:s utvecklingsagenda utan styrs av humanitära behov, alltså de konkreta behov vi ser i ett krisområde. För det mesta är behovet stort av grundläggande sjukvård, kirurgiska ingrepp, vård av undernäring, vaccinationskampanjer, förlossningsvård och psykologiskt stöd.

    Samtidigt bidrar vårt medicinska arbete till uppfyllandet av FN:s utvecklingsagenda som ju också handlar om hälsofrågor.

    Här kan du läsa mer på svenska om vårt arbete och hur Läkare Utan Gränser i Sverige arbetar: https://lakareutangranser.se/sites/default/files/msf_se_annual_report_2016.pdf

    Med vänliga hälsningar,
    Alexander Uggla

    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy