framtida anställning

Hej,
Jag går sista terminen på läkarprogrammet och är jätteintresserad av att söka tjänst hos er efter AT. Finns det något sätt jag kan förbereda mig på redan nu? Kurser att gå, rekommenderad litteratur etc?

Varma hälsningar,
Elin

Kommentarer

  • Hej Elin,

    Tack för ditt mejl.

    Jag ska försöka svara på dina frågor. Behoven i fält varierar såklart över tid men de områden vi alltid har behov av erfaren personal är akutvård, pediatrik, infektion, gynekologi, kirurgi och narkos. Därtill kan områden som katastrofmedicin eller global hälsa också vara viktiga såklart. Jag har inte några råd kring specifika kurser men på vår hemsida kan du läsa mer om läkarrollen i fält och där få en uppfattning hur den ser ut. Där kan du också läsa mer om de utbildningar i internationell hälsa som alla medicinska yrkesrollen behöver gå innan man åker på uppdrag (efter att man rekryterats): https://lakareutangranser.se/jobba-med-oss/ansokningsprocessen/dig-som-blivit-antagen

    Jag hoppas detta ger dig svar på dina frågor. Tveka inte att höra av dig till oss igen.

    Hälsningar

    Eva

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy