Finns det behov av forskning i fält?

Hej
Jag undrar om ni tar emot forskar-ST eller doktorander?
Jag undrar också om det är möjligt att bedriva forskning ute på fältet?

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Tack för ditt meddelande.
    I vissa enskilda fall kan det vara möjligt att tillgodoräkna sig uppdraget i fält inom sin ST men det är beroende på position, område etc. Det är inte möjligt för enskilda fältarbetare att bedriva forskning i fält som en del av en forskarutbildning.

    Är man mitt upp i sin ST kan man fortfarande åka ut i fält, men då som allmänläkare (vissa undantag kan finnas). Vill man åka som specialist behöver man ha avslutat sin ST.

    Hälsningar,

    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy