folkhälsomålen.

hur  kopplar ni eran organisation till folkhälsomålen.

Kommentarer

  • Hej Anton,

    Tack för ditt mail.

    Jag antar att du menar de globala hållbarhetsmålen och Agenda 2030. Läkare Utan Gränser är en akutorganisation. Vårt uppdrag är att rädda liv och lindra nöd där det behövs som mest. Vi arbetar inte primärt med utvecklingsfrågor, alltså är Agenda 2030 inte något som styr oss i vårt arbete. Med det sagt är det självklart många mål som går i linje med det vi arbetare med, ibland helt och hållet och ibland delvis.

    Det tydligaste exemplet är kanske mål 3 som handlar om god hälsa och välbefinnande, där flera delmål direkt berör vårt arbete. Till exempel att minska mödradödligheten och bekämpa smittsamma sjukdomar. Men även delmål 3B som handlar om att tillgängliggöra vaccin och läkemedel för alla är något som vi jobbar mycket med. Mer om det kan du läsa här: https://lakareutangranser.se/vad-vi-gor/vara-arbetsomraden/accesskampanjen

    Jag hoppas att detta besvarade din fråga!
    Vänligen,
    Evelina
    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy