Vad har ni för inställning till aborter?

Hej!
Jag undrar över er inställning till aborter, på vilka grunder och i vilken mån ni ev. utför dem?

Mvh

Kommentarer

  • Hej Aila,

    Tack för ditt mail!
    Läkare Utan Gränser har som policy att tillhandahålla preventivmedel och säkra aborter som en del av våra insatser som rör kvinnors och flickors hälsa. Behandling av komplikationer kopplade till osäkra aborter och aborter för att rädda en kvinna från livshotande komplikationer är en del av vår mödravård.

    Varje dag behandlar våra team runt om i världen kvinnor och flickor för komplikationer kopplade till osäkra aborter. Utan några alternativ till en säker abort kommer kvinnor att tvingas genomgå abort som utförs av outbildade personer eller i miljöer som saknar medicinsk utrustning.

    Du kan läsa mer om hur vi arbetar med aborter i vår tidning direkt som du finner här.

    Jag hoppas att detta gav svar på din fråga!

    Vänligen,
    Evelina

    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy