Hur kan jag bidra till Läkare Utan Gränser?

Hej!

Är en "gubbe" på snart 69 år. Jag undrar om en i min ålder rent praktiskt (inte bara som givare) skulle kunna hjälpa till. Är enligt min läkare i fysisk jättegod kondition. Känner själv mig i mycket bra form och promenerar dagligen 6-8 km i bra tempo.

Hör av mig därför att jag känner en stor vilja att rent påtagligt hjälpa till. Talar bra engelska och tyska.

Mvh

Kjell

Kommentarer

  • Hej Kjell,

    Vi är enormt tacksamma över att du önskar göra något för oss! Nedan finner du vad vi kan erbjuda:

    Volontärarbete på vårt kontor: Varje år får vi volontärhjälp som motsvarar omkring nio heltidstjänster. Tack vare våra kontorsvolontärer kan vi få mer viktigt arbete gjort utan att lägga mer pengar på administrativa utgifter. Här kan du ta del av lediga volontäruppdrag.

    Satellitgrupper: Är du intresserad av vårt arbete kan du gå med i någon av våra Satellitgrupper! Inom satellitgrupperna anordnas föreningsdebatter, informationskvällar och andra aktiviteter på olika håll i landet.

    Starta en egen insamling: Många väljer att göra en insamling i samband genom att anordna en aktivitet. Det kan handla om en konsert, en fest, ett projektarbete i skolan eller kanske genom operation dagsverke. Det finns oändliga möjligheter. För att läsa mer om privat insamling vänligen klicka här.

    Varmt tack och allt gott till dig!

    Vänliga hälsningar,

    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy