Varför grundades Läkare Utan Gränser?

hur många var involverade och vilka var involverade när organisationen skapades. Vad var deras anledning till läkare utan gränser.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för ditt meddelande.

    Läkare Utan Gränser bildades i Paris 1971 av läkare och journalister. Den svenska grenen av organisationen grundades år 1993 av tre svenska läkare.
    Grundarna ansåg att alla människor har rätt till sjukvård oavsett etnicitet, religion, kön eller politisk tillhörighet.

    Här kan du läsa mer om vårt internationella nätverk och hur Läkare Utan Gränser är uppbyggt och du kan läsa vidare om vår historia på vår svenska hemsida samt på engelska på den internationella hemsidan.

    Vänliga hälsningar,
    Mimi Givarservice
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy