Vilka svenska motsvarigheter finns på tyska mjölsorter 405 och 505?

Hej,
Jag har diverse tyska bakrecept där det förekommer beteckning
Weizenmehl 405 och 505 med vad kan jag ersätta dessa? Finns det någon jämförelsetabell?
Tacksamt för svar
med vänlig hälsning

Armin Braun

Kommentarer

  • Hej Armin.

    De kan ersättas med svenska standardmjöl. Så som Kungsörnens Vetemjöl Special. Om det är för brödbakning. Alternativt Kungsörnens Kärnvetemjöl.