Vad ska jag använda för att ersätta Kungsörnens Lantvetemjöl?

Förr fanns det ett mjöl som hette lantvetemjöl (hittat ett gammalt recept) Vilket vetemjöl är bäst att ersätta detta med.

Kommentarer

  • Tack för att du kontaktade oss!

    Vi rekommenderar att du använder 80% Vetemjöl Special och 20% Rågsikt. Då får du det som vi vill definiera som lantvetemjöl, ett mjöl som är lite mörkare och med mer karaktär.

    Linda