Fel i receptet för chokladbiskvi

Jag tror att ni har skrivit fel i receptet för smörkrämen till choklad beskvier för det står 1dl äggVITA men det fungerade inte alls bra när jag gjorde det, jag misstänker att det ska vara äggGULA för när jag bytte ut det fungerade det bra😊

Kommentarer

  • Hej Miranda.

    Tack för din feedback! Beklagar sent svar.

    Vi tror att det kanske behövs en förtydling i receptet, enligt vår PU stämmer det att man har äggvita och inte gula.
    Kommentar från honom:
    Jag har gjort smörkräm många gånger men alltid utan ägg.
    Hade jag gjort om detta recept, hade jag börjat med att testa:
    5. Vispa äggvita till ett skum. Tillsätt florsocker, kakao och det rumstempererade (viktigt) smöret och vispa fluffigt.