Vad jag kan göra för att förbättra min elförbrukning?

Jag fick en ny elmätare för ett tag sedan och tänkte höra vad jag kan göra för att förbättra min elförbrukning. Jag ser att jag kan få ut månadssiffror via hemsidan men är det möjligt att få ut dags- eller timmesförbrukning på annat sätt?
Elin Nordvall Kundservice

Kommentarer

  • Elmätaren är utrustad med ett kundgränssnitt som stöds av en öppen standard som möjliggör för dig som kund att ta del av mätuppgifterna minst var tionde sekund. Det förutsätter att man som kund begärt att kundgränssnittet ska vara aktiverat via en HAN-port (RJ12). Syftet med kundgränssnittet är b. la att du som kund ska få ökad insyn i din förbrukning och därmed ha möjlighet att vara en mer aktiv kund.
    Vi kan aktivera HAN porten för dig om du vill. Beställ detta via: info@kungalvenergi.se

    Vi tillhandahåller dock inte utrustning som kan kopplas till HAN-porten. Den får man som kund köpa själv.
    Elin Nordvall Kundservice