Tidplan för utbyte för ny typ av elmätare före 1 jan 2025 enligt beslut

Jag undrar hur Kungälvs energis tidplan ser ut för utbyte till den nya typen av elmätare som är beslutat ska vara gjort senast den 1 jan 2025? Se info via länk.

https://www.energimarknadsbyran.se/nyheter/nyhetsarkiv/2020/din-elmatare-kommer-att-bytas-ut/

Med vänlig hälsning,/Christer
Christer Claesson

Kommentarer

  • Hej Christer,
    Vi påbörjar utrullningen av mätarbyten i mars 2023. I vilken ordning vi tar de olika områden som finns i Kungälv Energis nätområde är ännu ej bestämt. Du kommer att aviseras via brev inom det närmsta.
    Med Vänlig Hälsning Elin
    Elin Nordvall Kundservice