Solceller och elmätare

Hej
Vi har just installerat solcellesanläggning och undrar nu om det alltid är så att elmätaren måste bytas. Ni var hos oss för några månader sedan och installerade en ytterligare enhet.
Anläggningsid 735999217101******

Med vänlig hälsning
Calle Andersson
Birgitta Elmäng
Carl-henrik Andersson

Kommentarer

  • Hej,
    Är det den nya typen av elmätare som finns installerad hos er så kommer ni inte att behöva byta ut den. Däremot så behöver det alltid göras en kontroll/uppmärkning av elmätaren i dessa fall. Det görs efter att er installatör sänt in Färdiganmälan till oss.
    Innan dess är det inte tillåtet att tillkoppla sin solcellsanläggning.
    Elin Nordvall Kundservice