Solceller

Jag kommer att installera solceller nästa vecka. Jag behöver byta elmätare för att kunna sälja el. Hur går jag tillväga?
// Mikael
Mikael Olausson

Kommentarer

  • Hej!
    Mätarbytet sker efter att solcellerna är på plats. Inför installationen skickar din installatör en föranmälan till oss. När installationen sedan är klar skickar installatören in en färdiganmälan och vi förbereder då för att komma ut och byta din mätare. I dagsläget har vi en väntetid på 4-8 veckor för att kunna byta din mätare.
    Emma Gaestadius