Min aktiverade HAN port fungerar ej, varför?

Ni aktiverade HAN porten på min elmätare för mig men jag får inte ut information ändå. Vad kan ha blivit fel?
Elin Nordvall Kundservice

Kommentarer

  • Du kan testa att  uppdatera sin läsare till senaste software versionen.

    Det kan också handla om att du har protokoll som inte stödjer din läsare . Just nu har du protokoll EFS2, som alla våra mätare har om man inte begär annat.
    Det finns bara två protokoll att välja mellan EFS och EFS2, beroende på vilken läsare man han. Det vanliga är att elektrikern som installerat läsaren veta detta.
    Elin Nordvall Kundservice