Konstanta elavbrott

Hej
Är boende på kulperödsvägen i Hålta.
Av någon anledning så verkar det som att så fort det blåser upp lite extra så är här konstant återkommande elavbrott. Det har hänta x antal dagar sen jag flyttade hit i somras men under gårdagen räknade jag till minst 11 st. Avbrotten varierar från nån sekund till ett par minuter.
Vidare förstår jag från grannar att det är vanligt förekommande under blåst här.Varför har vi dessa avbrott och vad planerar ni att göra åt det det? Behöver väl knappast förklara att elektrisk utrustning tar rätt mycket stryk vid all dessa avbrott.
Mvh Anders
Anders Larsson

Kommentarer

  • Hej Anders,
    Vi har sedan i somras haft ett återkommande fel på vår högspänningslinje som ni matas ifrån, eftersom det blir korta strömavbrott är det svårt att hitta felet.
    Efter sommaren gjorde vi en åtgärd på en misstänkt sträcka av linjen, efter det minskade de korta strömavbrotten.
    I samband med de hårda vindarna 29 sep – 4 okt började de korta strömavbrotten igen. Efter gårdagen/nattens hårda vindar har vi nu på förmiddagen åtgärdat ytterligare ett fel som hittades i natt.
    Vi fortsätter leta efter möjliga felkällor och kommer löpande åtgärda dessa.
    Elin Nordvall Kundservice