Hur vet jag om jag kommer att få Elprisstöd?

Hur tar jag reda på om jag kommer att få Elpriskompensation i år?
Kungälv Energi Kundservice

Kommentarer

  • Alla elanvändare med eget elnätsavtal i södra Sverige kommer att få stöd för att hantera onormalt höga elpriser. Med södra Sverige avses elområde SE3 och SE4.
    Formerna och tidpunkten för när du kan få ut stödet är inte klart. Svenska kraftnät har vänt sig till regeringen för hantering av utbetalningen.
    Mer information och hur du räknar ut ditt stöd hittar du på svk.se:

    https://www.svk.se/stod-till-elanvandandare/
    Elin Nordvall Kundservice