frekvensstödtjänster

Finns det planer på att nyttja batterier kopplade till Ferramps omvandlare för frekvensstödtjänster?
Jag fick ett 14kwh batteri installerat idag som skall stödja tjänsten.
Mats Thulin

Kommentarer

  • Hej Mats,

    Kungälv Energi köper inga tjänster för frekvensstöd. Det är Svenska kraftnät (SVK) som köper dessa tjänster och vill man veta mera om hur det fungerar kan man med fördel besöka deras hemsida https://www.svk.se/aktorsportalen/

    Vänlig hälsning
    Camilla Magnusson