För hög spänning

Hej!
Min elbilsladdare har mätt upp att ni då och då levererar ut upp till 253V på en fas. Mig veteligen ska spänningen ligga mellan 207 och 244 V, eller hur är det?
Patrick

Kommentarer

  • Hej Patrick,
    Normen säger att spänningen skall ligga på 230V +/- 10%. Det innebär att den kan variera mellan 207-253 Volt. Vi försöker alltid att vara så nära 230 V vi kan, men i vissa delar av nätet kan variationer förekomma beroende på hur starkt nätet är lokalt och vilken typ av förbrukning eller produktion som för tillfället är inkopplat på nätet. Upplever man problem med spänning så är det bästa att kontakta kundtjänst så vi får utreda. Kontakta oss i så fall på telefon 0303-23 93 00 eller mejla till info@kungalvenergi.se

    Elin Nordvall Kundservice
    (Uppdaterad )