Hur görs utbetalningen av Elstöd till avliden?

Elstöd till avliden make Maka bor kvar ingen ny ägare Maka övertagit el nät Hur betalas det elstödet ut och när
Pensionskonto till avliden är stängt och även övriga bankkonton Till dödsbo ?
Helene

Kommentarer

  • Hejsan,
    Elstöd till dödsbo kommer att betalas ut inom kort. Under mars tror vi. Det görs via Försäkringskassan och till det konto dödsboet har registrerat där. Finns inget konto så kommer utbetalningen i form av en avi.
    Elin Nordvall Kundservice