Elhandelsavtal

Hej, jag undrar vad som gäller om jag som har tecknat avtalet avlider. Tar min fru med automatik över detta under återstående avtalstid?
Jag har också ett avtal för mikroproduktion solceller, vad gäller där?
Vänligen
Jan Hedström

Kommentarer

  • Hej!
    Om en person avlider står avtalet kvar i samma namn till dess att den kvarstående kontaktar oss, det görs inget byte med automatik. Den som vill stå på elen istället fyller i en blankett som heter anmälan om namnbyte. I samband med det så blir den personen kund istället. Personen behöver stå på elnätet och avtalet för både förbrukning och produktion.

    Emma Gaestadius
  • Hej, ska jag tolka det som att det gällande avtalet med den avlidne överförs till make/maka under återstående avtalstid?
    Jan Hedström
  • Hej!
    Nej, det förs inte över per automatik. Kvarstående make/maka får aktivt göra ett namnbyte och behöver då tydligt meddela oss att det avtal som eventuellt finns sedan tidigare ska flyttas med.
    Emma Gaestadius
  • Tack Emma för snabbt och tydligt svar!
    Vänligen
    Jan
    Jan Hedström
  • Jag har under ett tag haft ett sk anvisningsavtal, kommer det att räknas med när jag går mitt elstöd, eller gäller det bara tecknade avtal?
    mattias
  • Hej,
    Även personer som har anvisningsavtal får ta del av Elprisstödet.
    Elin Nordvall Kundservice