Driftsättning av solceller

Vi har installerat solceller och väntar nu på byte av elmätare. Utöver det behöver vi väl ett godkännande för driftsättning av anläggningen från er som nätägare? Hur/när får vi det?
Ulrika Andersson Jalkler

Kommentarer

  • Hej!
    Er installatör skickar in en färdiganmälan till oss när solcellerna är färdiginstallerade. När vi får in den kommer vi registrera er produktionsanläggning och mätaren kan bytas. Ni behöver inte göra något mer för att anläggningen ska driftsättas.

    Emma Gaestadius
  • Hej!
    Jag är i samma situation som Ulrika var i mars.
    Min anläggning färdigställdes i fredags. Hur lång handläggningstid har ni just nu för byte av elmätare och att granska installationen?

    Mvh Patrick
    Patrick
  • Hej Patrick,
    Hoppas att du vid det här laget fått din elmätare bytt.
    För närvarande har vi ca 3 veckors kö. Förutsättningen för att vi ska komma och byta elmätaren är att installatören sänt in Färdiganmälan för arbetet.
    Elin Nordvall Kundservice
  • Hej , hur lång kö är det för byte av elmätare för driftsättning efter ni har fått färdiganmälan? av
    P-O
  • Hej P-O ,
    Just nu är det 3-4 veckors kötid i normalfallet.

    Elin Nordvall Kundservice