Bredband hastighet

Hej
Vi som bor i Ullstorp har idag en maxhastighet på uppkopplingen på 100/100Mbit/s
så jag undrar när vi kommer få högre hastighet som man kan beställa hos tjänsteleverantör.
Bengt Andersson

Kommentarer

  • Hej Bengt,

    Vi håller på i dagsläget att planera för en migrering till det nya nätet vilket också innebär att vi kommer byta ut samtliga kunders tjänstefördelare. Målet är att Ullstorp-området skall vara helt migrerat i år men inget datum är helt satt än. Ni som kund har möjligheten att lägga en beställning till oss för att byta ut den gamla tjänstefördelaren som enbart klarar 100/100 till en som klarar upp till 1000/1000 mot en kostnad på drygt 1000kr (då står kunden för hårdvaran och vi står för montering). Om ni skulle välja att uppgradera befintlig tjänstefördelare så kommer vi ändå behöva byta ut den nya när vi migrerar området då det är två olika tekniker.

    Hoppas det svarade på din fråga och om ni är intresserad av att lägga en beställning så kan ni ringa till Driften på Stadsnät på 0303-239320.

    Vänlig hälsning

    Camilla Magnusson
  • Hej

    Har redan en ny tjänstefördelare som ni bytte för ca 1år sen till model Icotera i6405-51
    men jag kan inte få högre än 100/100 om jag kollar i tjänsteguiden på Kungälv Energi
    stadsnät mitt Access id 7441

    mvh Bengt
    Bengt Andersson
  • Hej
    Vi kollade över adressen och kunde se att det saknades en flagga som gör att det syns att det går att beställa tjänster upp till 1000/1000. Vi ber om ursäkt för detta och den är nu fixad. Nu bör du kunna kontakta en tjänsteleverantör och ha möjlighet att beställa en högre tjänst.

    Vänlig hälsning
    Camilla Magnusson