Avbrott

vi i Restad,Hålta får strömavbrott varje gång det blåser ute, hur är det möjligt? Nu har vi haft avbrott två dagar i rad och för några veckor sen hade  vi avbrott många gånger under en dag - flera dagar i rad! Det måste ju vara något ni borde kunna förebygga eftersom det händer så frekvent?
Martina

Kommentarer

  • Hej!

    Just denna störningen berodde på en gran på rotvälta som vid vissa vindar och riktning lade sig på linjen och orsakade strömavbrott. När vinden avtog reste sig granen och ”såg normal ut”, detta gjorde att det var mycket svårt att hitta den.

    Vänlig hälsning
    Camilla Magnusson