Anslutningsavgift

Jag har ett aktuellt exempel på en fastighetsägare som ska betala avgiften för över 100 A. En av tre hyresgäster var tvungen att betala 112500:- + moms, 140000:- , alltså hela avgiften. Får fastighetsägaren göra så, när det är en hyresfastighet? Det är väl fastighetsägaren som ska betala avgiften? Tacksam för svar.
Hälsningar Åke Wettergren,
Tel. 0707762991.
Åke Wettergren

Kommentarer

  • Hej Åke.

    Din bostadsrättsförening har bestämt att det inte ska vara ett öppet fibernät längre och har därav tecknat ett avtal med Bahnhof. Bahnhof har då tagit över hela föreningen och vi har då fått plocka bort all vår utrustning. Vi har inget att göra längre med er anslutning. Servicen på fibernätet kommer fungera som så att ni alltid ska vända er till Bahnhof och det är dom som sköter det framöver.

    Vänligen
    Camilla Magnusson