Abonnemangsavgiften

Hej,
Har ni höjt abonnemangsavgiften? Informerar ni inte era kunder om det innan. Såg det först när fakturan dök upp.
Vad är anledningen till höjningen?
/ Heléne

Ring Heléne

Kommentarer

  • Hej Heléne!

    Vi höjer för att kompensera för höga kapitalkostnader för våra investeringar p.g.a. hög inflation med stigande kostnader för byggnation och material samt stigande räntekostnader.
    Varför investerar vi?
    • Hög investeringstakt för att förbättra och få ett ännu driftsäkrare elnät.
    • Gröna omställningen till ett fossilfritt Sverige. Elnätet behöver förstärkas för att kunna ansluta till exempel solcellsanläggningar eller laddstationer.
    • Investeringar i elnätet för att Kungälv växer med nya bostadsområden och företagsetableringar.

    Vi har aviserat höjningen i Kungälvs-posten och på vår hemsida.
    Här kan du hitta mer information om priserna:
    https://www.kungalvenergi.se/kungalv-energi/nyheter2/nya-elnatspriser-fran-12-september/
    Kungälv Energi Kundservice
  • Okej..jag har inte KP och är sällan inne på er hemsida så det förklarar varför informationen inte nått mig.
    Ett tips inför kommande förändringar är att inkludera informationen i fakturautskicken, då är det svårare att missa!😉
    /Heléne
    Ring Heléne
  • Tack för dina synpunkter Heléne,
    Det är ett bra tips 👍
    Jag tar dem vidare till vår Marknadsavdelning.
    Elin Nordvall Kundservice
  • Jag hade också missat detta helt, såg det först på fakturan nu i Oktober!

    Jag har inte heller KP och har inte för vana att gå in på er hemsida. Däremot har jag har både mail och telefonnummer ifyllda på Mina Sidor.

    Förstår att inte alla har mail/telefonnummer ifyllt men ni får gärna skicka ut sådan information på mail/telefonnummer för de som har det ifyllt.
    Isac
  • Tack så mycket för din feedback Isac.
    Vi vill så klart ständigt förbättra oss, så även dina förslag till förbättring tar vi till oss.
    Med Vänlig Hälsning
    Elin, Kungälv Energi
    Elin Nordvall Kundservice