Vilka regler gäller för uppsägning?

Hej!
Hur lång är er uppsägningstid?
Med vänlig hälsning,
Anders
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Anders!
    Man kan säga upp sitt hyreskontrakt till det månadsskifte som inträffar närmast tre månader från uppsägningen. Uppsägningen måste ske skriftligt. Låt säga att du säger upp din lägenhet den 11 januari, då räknas uppsägningstiden från 31 januari. Avtalet upphör att gälla tre månader senare, dvs 30 april. Samma regler för garage och p-plats.

    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )
  • Hej!

    Som befintlig hyresgäst bör man betala dubel hyra när man skriver en ny kontakt hos Kumla bostäder?
    Hälsningar
    Sayed
  • Hej.
    Är man redan hyresgäst hos Kumla Bostäder och flyttar inom beståndet så gäller två månaders uppsägningstid.

    Med vänlig hälsning, Kumla bostäder.