Varför tar ni betalt för besöksparkeringar?

Hej, Varför tar ni betalt för besöksparkeringarna i vissa områden? Det är ju gratis att parkera på många andra ställen i Kumla men varför inte på era platser? /Adrian
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Adrian!
    Vi har sedan en tid tillbaka problem i vissa områden där besökare har problem att hitta lediga parkeringsplatser. Därför har vi tvingats införa en avgift på besöksparkeringarna med förhoppningen att det ska bli lättare för besökare att hitta en p-plats. Avgiften är 2:-/timme och max 20:-/dygn.

    I varje område erbjuder vi SMS-parkering, vilket betyder att du på ett enkelt och smidigt sätt betalar din parkeringsavgift via telefonen. I vissa områden finns betalautomater kvar om ett komplement till SMS-parkeringen.

    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )
  • Hej jag bor på Villagatan 23 jag  har ingen egen parkering ännu ! Finns det nån besöks parkering i min område ? Och i så fall vart ? Med vänlig hälsning, christel ekmark
  • Hej!

    Om du som är hyresgäst hos Kumla Bostäder parkerar på våra besöksparkeringar riskerar du att få parkeringsböter. Den närmaste besöksparkeringen finns vid Kvarngatan 19.

    Med vänliga hälsningar