Varför ingår inte vattnet i hyran?

Hej, Jag har fått en lägenhet hos er och vad jag förstår så tillkommer kostnad för vattnet på hyran. Varför är det så?
Med vänlig hälsning,
Nicklas
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Nicklas!
    Sedan några år tillbaka använder vi oss av individuell vattenförbrukning för i stort sett alla våra lägenheter. Vi tycker att det blir mer rättvist om var och en betalar för det som man gör över med istället för att alla betalar lika mycket. Du som hyresgäst kan alltså påverka din hyra genom att dra ner på vattenförbrukningen samtidigt som du gör miljön en välgärning. Vill du läsa mer om individuell vattenmätning samt hur du kan påverka din förbrukning klickar du på följande länk: Information om individuell vattenmätning

    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )