Varför har jag två nummer på lägenheten?

Varför två lägenhetsnummer? Borde det inte räcka med ett?
Hälsningar Nicklas
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Nicklas!
    2009 upprättade ett nationellt register över Sveriges alla bostadslägenheter och det numret finns på din dörr (ett fyrsiffrigt nummer). Om du behöver uppge ett lägenhetsnummer vid kontakt med myndigheter etc. ska du använda dig av det fyrsiffriga numret.
    Sen har Kumla Bostäder sedan långt tillbaka en egen numrering (objektnummer) för lägenheterna och dessa består i ett "B" och sedan tre siffror (tex. B120). Detta nummer finns på din hyresavi och när du är i kontakt med oss är det bra om du har det numret nära till hands så hittar vi dig lätt i våra system.

    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )