Vad är HLU?

Hej! Min granne Fredrik, pratar om att han får pengar av er för att han inte utnyttjar HLU. Vad är det och hur vet man om det gäller även för mig? Vi bor i Kvarnparken.
mvh,
Peter
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Peter,
    HLU betyder Hyregäststyrt LägenhetsUnderhåll och det betyder i praktiken att du som hyresgäst har möjlighet att välja tidpunkt för målning, tapetsering samt golvläggning i din lägenhet. Väljer du att vänta med underhållsåtgärder får en hyresrabatt. Rabatten ges i samband med januarihyran, och kommer alltså på din avi i december.
    Du kan kontakta kundtjänst, 019-58 88 00, eller info@kumlabostader.se och fråga angående just din lägenhet.
    Med Vänlig Hälsning,
    Anna Stackling Kumla Bostäder
    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )
  • Hejsan
    Hur hanteras HLU som erbjudits men som hyresgäst missat att svara på i tid ?, kan /bör jag göra det iaf ?
    Mvh Jenny
    Jenny
  • Hej!

    Erbjudandet om underhåll kvarstår och skickas ut även nästa år. Du behöver inte göra något val under året om du inte vill. Om du däremot önskar att göra några val så är du välkommen till vår kundtjänst på Spannmålsgatan 4.

    Trevlig sommar!
    Jaana Ekeblom Ombyggnadssamordnare