Välkommen till kund- och supportforum hos Kumla Bostäder.
Här får du möjlighet att ställa frågor, rapportera eventuella fel eller brister, samt lämna synpunkter och förslag som kan bidra till vår utveckling.
Vi besvarar inkomna ärenden under följande tider:
- Måndag till onsdag: kl. 08.00–16.00
- Torsdag: kl. 08.00–17.30
- Fredag: kl. 08.00–12.30
Innan du skickar en fråga, vänligen kontrollera om ditt ärende redan har behandlats i forumet genom att använda sökfunktionen. Detta underlättar en effektiv hantering och minskar svarstiden.
Kumla Bostäder AB är kommunens största bostadsföretag med omkring 2200 lägenheter. Majoriteten av våra bostäder är bekvämt belägna i Kumlas centrala delar, med närhet till stadskärnan samtidigt som de erbjuder grönskande och trivsamma omgivningar. Vi välkomnar dig till ett tryggt och bekvämt boende hos oss. Vårt engagemang för våra hyresgäster är enormt, och vi har alltid våra hyresgästers bästa för ögonen och är med dig - Hela vägen hem!
HLU betyder Hyregäststyrt LägenhetsUnderhåll och det betyder i praktiken att du som hyresgäst har möjlighet att välja tidpunkt för målning, tapetsering samt golvläggning i din lägenhet. Väljer du att vänta med underhållsåtgärder får en hyresrabatt. Rabatten ges i samband med januarihyran, och kommer alltså på din avi i december.
Du kan kontakta kundtjänst, 019-58 88 00, eller info@kumlabostader.se och fråga angående just din lägenhet.
Med Vänlig Hälsning,
Anna Stackling Kumla Bostäder
Hur hanteras HLU som erbjudits men som hyresgäst missat att svara på i tid ?, kan /bör jag göra det iaf ?
Mvh Jenny
Erbjudandet om underhåll kvarstår och skickas ut även nästa år. Du behöver inte göra något val under året om du inte vill. Om du däremot önskar att göra några val så är du välkommen till vår kundtjänst på Spannmålsgatan 4.
Trevlig sommar!