Välkommen till kund- och supportforum hos Kumla Bostäder.
Här får du möjlighet att ställa frågor, rapportera eventuella fel eller brister, samt lämna synpunkter och förslag som kan bidra till vår utveckling.
Vi besvarar inkomna ärenden under följande tider:
- Måndag till onsdag: kl. 08.00–16.00
- Torsdag: kl. 08.00–17.30
- Fredag: kl. 08.00–12.30
Innan du skickar en fråga, vänligen kontrollera om ditt ärende redan har behandlats i forumet genom att använda sökfunktionen. Detta underlättar en effektiv hantering och minskar svarstiden.
Kumla Bostäder AB är kommunens största bostadsföretag med omkring 2200 lägenheter. Majoriteten av våra bostäder är bekvämt belägna i Kumlas centrala delar, med närhet till stadskärnan samtidigt som de erbjuder grönskande och trivsamma omgivningar. Vi välkomnar dig till ett tryggt och bekvämt boende hos oss. Vårt engagemang för våra hyresgäster är enormt, och vi har alltid våra hyresgästers bästa för ögonen och är med dig - Hela vägen hem!
Tack för din fråga, din mor behöver inget internet utan det som ingår i den tjänstefördelare som finns i lgh är tillräckligt för tv, dock behövs en digitalbox för tv beställas av valfri leverantör som ansluts via detta fiber uttag i tjänstefördelaren.
Det som ingår i hyran from 1/1-21 är grundutbudet från Telia med kanalerna svt1, svt2, svt 24/Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4 samt axcess kanalen men en box måste beställas frånTelia och kopplas in via fiberuttaget till box och sedan in i tvn via en HDMI kabel som kommer med paketet från Telia.
Önskas det beställas från Telia om ni inte redan gjort detta så gör ni det enklast genom att ringa på 010-551 06 10. Det går givetvis bra att välja annan operatör som ni hittar på openuniverse.se om något annat Telia känns bättre.
Återkom om det är något annat jag kan hjälpa till med.
Önskar en God Jul & Ett Gott Nytt År!