Tapetsera/måla om själv

Hej! Jag har tröttnat på tapeterna i lägenheten och skulle vilja tapetsera/måla om, får jag som hyresgäst göra detta själv eller måste det utföras av Kumla Bostäder?

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Annika!
    Du som hyresgäst får tapetsera/måla om, men det ska vara fackmannamässigt gjort. Om du i framtiden skulle flytta från lägenheten och man bedömer tapeterna/färgen som avvikande eller ej godkända kan du dock få en anmärkning.
    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )
  • Får man bygga om sin uteplats med tak ??

  • får man bygga tak på uteplatsen ??
  • Hej !
    För att kunna bedöma din fråga behöver du lämna in en ritning till oss på taket.

    Vi behöver även information om materialval, kulörer, infästningar och dimensioner.

    Mvh

    Kumla Bostäder AB

    Stefan Ericson
    Stefan Ericson Förvaltningschef