störande grannar

Hej,
Jag är nyinflyttad och vet inte riktigt hur jag ska göra med mina grannar i trapphuset. Tycker de är högljudda och störande. När ska jag ringa störningsjouren?

Mvh Perra
Per K

Kommentarer

  • Hej
    Om störningar finns att läsa om på vår hemsida. Det bästa är att prata med sin granne först och förklara vad man upplever. I de fall störningarna sker på sen kväll eller natt, så ska man ringa vår störning jour på telefonnummer 019-120325

    med vänlig hälsning
    Nicklas Adamsson Boendeutvecklare
  • Okej, tack!

    Hälsn. Per K
    Per
  • Hej har en fråga, en elsparkcykel modell större får man framföra den på en innergård där vi har cirka 30 barn den går fort och dessutom körs den av en ung kille utan hjälm.Vi har en del äldre hyresgäster som blir hämtade av både färdtjänst och ambulans så framkomligheten är inte alla gånger lätt.
    Christina
  • Hej
    en elsparkcykel upp till 250watt ska man betrakta som en cykel, vilket innebär att de ska följa de regler. Om det är en med högre än 250watt så ska den följa regler för en moped. Om du tror att någon bryter mot dessa regler så ska du ringa till polisen.

    med vänlig hälsning
    Nicklas Adamsson Boendeutvecklare
  • Hej !Bor i Kvarnparken och undrar hur ni kan göra något för grannar som matar fåglar ?Ser att många lägger ut mat på fönsterbrädena som drar till sig både fiskmåsar och kajor !!Har varken kunnat sitta på balkongen eller ha dörren öppen för risk att fåglar kommer in i lägenheten .fått slänga min matta och ta in balkongmöblerna !känner mig besviken över att inte kunna sitta på balkongen nu fina sommarkvällar för risk att få fågelbajs på mig !
    Linda klarin
  • Jag bor på Von Rosensteinsväg 11 och på den GRÄSYTA som är mor Franzéns väg är alltid översållad med fimpar. För mig är det ett måste att röka utomhus, men EJ kasta ut det. Gör något åt detta. Ni kan knappast missa vem eller vilka det gäller. För alla ska väl ha samma krav?

    Mvh
    RoseMarie Hagberg
  • Hej
    Tack för informationen. Vi kommer titta till Gräsytan och vidta åtgärder.

    med vänlig hälsning
    Nicklas Adamsson Boendeutvecklare