Servicelägenhet

Hej!

Jag vill gärna flytta till Kumla där jag nu fått godman. Jag undrar om det är en speciell kö till Trygghetslägenheter/servicebostäder eller om de publiceras som vanligt under lediga lägenheter?

MVH Lars

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Tack för din fråga.
    När vi får lediga lägenheter i vårt Trygghetsboende 70+ så publiceras de som alla andra på vår hemsida under lediga lägenheter, håll utkik efter trygghetsboende 70+ i beskrivningen och sök med dina kö poäng som vanligt, alltså ingen särskild kö.
    /Jessica
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd
  • Kan man söka 70+boende tidigare? Vid 67 år?
  • Hej Rita,

    Tack för din fråga! Man måste ha fyllt 70 år för att kunna söka till vårat 70+ boende. Provar man innan att göra en intresse anmälan så kommer vårat system att säga ifrån så det är från den dag man fyllt 70 år som det går att söka de lägenheterna.
    /Jessica
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd