Regler kring parkering

Vad är det för regler som gäller gällande uthyrning av era parkeringar?

Är dom endast för Kumla bostäders hyresgäster eller kan samtliga kommuninvånare som står i er kö söka en parkeringsplats hos Er?

Kommentarer

  • Hej,

    Vi hyr i första hand ut våra parkeringar till de som är hyresgäster till oss. Om det är så att de inte hyrs ut har man möjlighet att hyra även om man inte är hyresgäst. Dock blir det då ett påslag för moms på hyran.

    MVH Liselott
    Liselott Lodén Chef boendeutveckling
  • Hej!
    Den 1/9 flyttar jag till Skogstorpsgatan 7B i Kumla.
    Jag har ingen parkeringsplats än, står i kö för det men inget intressant har dykt upp än.
    Jag har sett att det står bilar parkerade utanför på gatan. Är det hyrda parkeringsplatser eller besöksparkering?

    Anne-Christine Holmkvist
  • Hej
    De platser som är längs gatan är kommunens och det är deras regler som gäller där.

    med vänlig hälsning
    Nicklas Adamsson Boendeutvecklare
  • Hej

    Hur ställer jag mig i kö på parkering? Jag står redan i bostadskön hos er.
    Cristina Nyman
  • Hej
    Ring oss, så fixar vi det. 019-588800
    Nicklas Adamsson Boendeutvecklare