Parkering

Kan man som inte har en lägenhet via kumlabostäder, men har Köpoäng fortfarande söka om parkeringsplats och bli tilldelad det?
Johanna Cajfeldt

Kommentarer

  • Hej Johanna,

    Man kan absolut söka parkeringsplats, och är det någonstans där vi har flera parkeringsplatser lediga kan det absolut finnas chans att få hyra även om man inte är hyresgäst. Dock prioriteras alltid våra hyresgäster före de som inte bor hos oss.

    Är man inte hyresgäst hos oss ska man också veta att det blir ett momspåslag på hyran, det gäller även om man är hyresgäst men inte bor i anslutning till parkeringen. Du kan läsa mer om parkeringar på nedanstående länk:

    https://kumlabostader.se/info/parkering-sa-har-soker-du/

    Ha en fin dag!
    Liselott Lodén Chef boendeutveckling