Hur ska jag sopsortera?

Hej,
Jag är nyinflyttad hos er och undrar hur jag sopsorterar? Det finns ju ett kärl under diskbänken och sen ett miljörum ute på gården.
Hälsningar Karin
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Karin och välkommen till Kumla Bostäder!
    I den bruna påsen under diskbänken slänger man matrester och i den vanliga påsen brännbart. Dessa påsar samt allt annat ska till miljörummet och där inne finns tydliga instruktioner hur man källsorterar/återvinner. Mer information kring sortering och återvinning finns på vår hemsida. Det finns även en miljöguide att hämta hos kundtjänst eller ladda ner här.
    Så här sorterar du rätt

    Anna Stackling Kommunikatör/Administratör
    (Uppdaterad )