Hur lång är uppsägningstiden om man flyttar till ett äldreboende?

Hej!
Mitt mamma har eventuellt fått plats på ett äldreboende. Hon hyr av er idag. Hur lång uppsägningstid har hon?
Hälsningar
Ingela

Kommentarer

  • Hej Ingela,

    Om din mamma fått plats på ett äldreboende i Kumla Kommun är uppsägningstiden 1 månad. Tänk på att uppsägningen behöver vara skriftlig och att den gäller från den sista i den månaden som uppsägningen inkommer till oss. Ta gärna med en kopia på kontraktet på äldreboendet när ni säger upp den nuvarande lägenheten.

    Lycka till med flytten.
    Liselott Lodén Chef boendeutveckling